Sonntag, 7. Mai 2017

[Wunschlisten High-5] Mai 2017



Auf meinem Blog wird es jetzt jeden Monat einen "Wunschlisten High-5" Post geben :D Am Anfang eines jeden Monats möchte ich euch meine Top-5-Wunschlisten-Bücher vorstellen. Also Romane, die ich auf jeden Fall in diesem Monat lesen MUSS, weil ich mich so sehr drauf freue! Ihr dürft die Aktion gerne mit Banner übernehmen :P






Gebundene Ausgabe 18,99€ - Disney Hyperion - ab 2. Mai

Zweiter Band der "The Trials of Apollo" Reihe. Aufgrund von Spoilern gibt es daher keinen Klappentext! Das ist hier mein Mai-Must-Read! Ich bin gerade in das Buch vertieft und bisher gefällt es mir mindestens so gut, wie der erste Band der Reihe. Dieser scheint übrigens am 31. August unter dem Titel "Die Abenteuer des Apollo: Das verborgene Orakel" beim Carlsen Verlag auf deutsch. Riordan Fans, merkt euch das Datum vor! :D 



Taschenbuch 8,99€ - Delacorte Press - ab 2. Mai

Alice doesn’t believe in luck—at least, not the good kind. But she does believe in love, and for some time now, she’s been pining for her best friend, Teddy. On his eighteenth birthday—just when it seems they might be on the brink of something—she buys him a lottery ticket on a lark. To their astonishment, he wins $140 million, and in an instant, everything changes.  At first, it seems like a dream come true, especially since the two of them are no strangers to misfortune. As a kid, Alice won the worst kind of lottery possible when her parents died just over a year apart from each other. And Teddy’s father abandoned his family not long after that, leaving them to grapple with his gambling debts. Through it all, Teddy and Alice have leaned on each other. But now, as they negotiate the ripple effects of Teddy’s newfound wealth, a gulf opens between them. And soon, the money starts to feel like more of a curse than a windfall. As they try to find their way back to each other, Alice learns more about herself than she ever could have imagined . . . and about the unexpected ways in which luck and love sometimes intersect. 

Ein neues Buch von Jennifer E. Smith ist für mich immer so gut wie gekauft! Ich mag ihre Geschichten unheimlich gerne und das Buch liegt auch schon auf meinem SuB. 



Hardcover 15,99€ - Greenwillow - ab 30. Mai

Eighteen-year-old Eliza Mirk is the anonymous creator of Monstrous Sea, a wildly popular webcomic, but when a new boy at school tempts her to live a life offline, everything she’s worked for begins to crumble. In the real world, Eliza Mirk is shy, weird, smart, and friendless. Online, Eliza is LadyConstellation, the anonymous creator of a popular webcomic called Monstrous Sea. With millions of followers and fans throughout the world, Eliza’s persona is popular. Eliza can’t imagine enjoying the real world as much as she loves her digital community. Then Wallace Warland transfers to her school, and Eliza begins to wonder if a life offline might be worthwhile. But when Eliza’s secret is accidentally shared with the world, everything she’s built—her story, her relationship with Wallace, and even her sanity—begins to fall apart.
Von dieser Autorin mochte ich das Debüt sehr gerne, deshalb bin ich auf ihr zweites Werk gespannt. Sie verarbeitet immer sehr außergewöhnliche Themen in ihren Romanen und ich freue mich schon aufs Lesen. Die Geschichte klingt sehr kreativ und unterhaltsam. 



Hardcover 16,99€ - Katherine Tegan Books - ab 30. Mai

For the first time ever, the Weston sisters are at the same boarding school. After an administration scandal at Libby’s all-girls school threatens her chances at a top university, she decides to join Charlotte at posh and picturesque Sussex Park. Social-climbing Charlotte considers it her sisterly duty to bring Libby into her circle: Britain’s young elites, glamorous teens who vacation in Hong Kong and the South of France and are just as comfortable at a polo match as they are at a party. It’s a social circle that just so happens to include handsome seventeen-year-old Prince Edward, heir to Britain’s throne. If there are any rules of sisterhood, “Don’t fall for the same guy” should be one of them. But sometimes chemistry—even love—grows where you least expect it. In the end, there may be a price to pay for romancing the throne...and more than one path to happily ever after.
Das Buch klingt total witzig! Ich hoffe, das ist es auch und nicht voller Klischees xD




Ebook 3,99€ - Carlsen Impress - ab 4. Mai

Zweiter Band der "Nadiya & Seth" Dilogie. Aufgrund von Spoilern gibt es keinen Klappentext. Zwei Worte: Stefanie Hasse. Mehr brauche ich nicht, um ein Buch unbedingt lesen zu wollen! :D Ich habe Band eins noch ungelesen auf dem Reader, aber so kann ich dann ja gleich die ganze Reihe an einem Stück lesen, das ist doch auch was! 

1 Kommentar:

  1. Hey Tanja,
    das ist ja eine coole Idee! Da mache ich sehr gerne mit :)

    Liebe Grüße
    Alena

    AntwortenLöschen

Dankeschön, dass du so lieb bist und Feedback, deine Meinung oder Anregungen hinterlässt! :D